onsdag den 30. november 2011

Hundehvalp!

Tendings Hotspur!

For lang tid siden, bestilte jeg en hvalp efter Tendings Hotspur og Sigma - af flere forskellige grunde, blev kuldet ikke til noget og Hotspur (Assa) skulle ikke lave et kuld før engang i sommer/efterår 2012. Det ville jeg ikke vente på og da chancen kom for at få en hvalp efter Flis - bestilte jeg en hvalp her. Flis skulle i første omgang parres med en Norsk lydigheds stjerne - men dette blev ændret lige før hendes løbetid. Hun er nu parret med en Norsk hyrdehund - Dick! 
Da Hanne og jeg kørte til Herning for at se NM - skulle jeg altså ikke "ose" hvalpe, for min hvalp var lavet. Jeg viste selvfølgelig godt, at Assa var udtaget til NM og jeg var spændt på, at se ham igen. Jeg så ham første gang til VM i 2010. 
Hanne og jeg ankom til hallen og vi gik ind for at hilse på de danske deltagere og for at jeg kunne gøre klar til, at være "white dog" - ud af øjenkrogen så jeg Nina (Assas ejer) komme gående med ham. Himlen kunne ha` åbnet sig - Take That kommet forbi  - jeg havde ikke bemærket det! Her var han - gudehunden! Jeg slap alt hvad jeg havde i hænderne - overgav Figaro til Hanne og gik hen for at hilse på Nina (vi er venner på facebook) og Assa! HOLD KÆFT! en lækker hund! Hvis man kan være forelsket i en hund, så er jeg forelsket i Assa! Han har helt sikkert tænkt "hvem i al verden er den mærkelige dame, der overrager mig?"
De forskellige landshold havde hver en ½ time til at træne i og jeg glædede mig vildt til at se ham på banen! Han er en lynhurtig hund og da gulvtæppet var MEGET glat, gled han langt ud af feltet, men sikke en energi han havde - jeg var helt solgt! 
Jeg så ham selvfølgelig både lørdag og søndag - og  jeg blev ikke mindre forelsket!
Hjemme igen fra Herning tænkte jeg tingene igennem mange gange og kontaktede Kennel Tending og bad om at komme på ventelisten til det kuld, som han skal lave engang i 2012. (heldigvis forstod Riitta, at jeg MÅTTE eje en hvalp efter ham)
Jeg kan simpelthen ikke - lade være. Der er intet i vejen med Flis og Dick, men jeg kan ikke mærke "suset" - som jeg kan, når jeg ser på Assa.
SÅ! ingen Kaizer før sidst i 2012.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar