torsdag den 29. december 2011

Rigtig godt nytår allesammen!

Nu er det lige før - altså at vi når 2012, og vi skal igennem en aften med bulder og brag. Jeg kan næsten ikke udtrykke det mere klart  JEG HADER DEN DAG OG AFTEN! Hvis jeg kunne, så blev jeg under dynen hele den 31. Jeg er normalt ikke depressiv af nogen art, men lige denne dag, hm.... så er jeg!
Om det er fordi jeg har en hund der er bange, el. fordi jeg i rigtig mange år, har knoklet en vis legemesdel ud af bukserne - så det med nytårs aften var et helvede - ved jeg ikke?
Så jeg glæder mig til den 1. jan.
Forhåbentlig bliver det også året hvor jeg kan præsenterer Kaizer - den nye hund på Svanevej! Han er ventet med længsel. Jeg glæder mig vildt meget til, at få en hund mere - jeg savner min "flok" (hvis man kan kalde 2 hunde en flok) Jeg glæder mig til, at gå igang med en lille ny hvalp - bruge noget af al det jeg har lært igennem årene.
Strauss er stadig savnet - han er sjældent ude af mine tanker ret mange dage. Engang imellem får han også en skideballe "Nu kunne du godt lige tage og hjælpe mig her"- især når Figaro og Ginger ikke lige kan finde ud af hvem der skal styre tingene! Vi siger tit her i huset "det var aldrig sket hvis Strutten havde været her"
Jeg tror ikke at Figaro besidder de samme evner som flokfører - og dog kan han overraske mig. Jeg er meget spændt på, hvordan han vil modtage en ny hvalp. Han har ændret sig en del, er blevet mere voksen, der er nok også derfor, han ikke helt finder sig i Gingers luner mere. Hun er og bliver en donna! Hun tror hun bestemmer alt - nu hvor Strauss ikke mere er der til, at sige "glem det" - hun havde kæmpe respekt for ham - han skulle bare kigge på hende, så bøjede hun sig!
Figaro har som skrevet ændret sig en del. Og til det bedre. Han er meget mere stabil i sine øvelser og går ikke helt af på "larm" uden for banen! Han bliver aldrig en stor og sej fyr, og det må vi leve med.
Han viste også - langt om længe - i Sorø i nov. at han godt kan. Og hvor var det en super fed fornemmelse. I feb. skal vi til prøve igen - og nu mangler vi "kun" en 1. præmie, så kan han kalde sig elite lydigheds champ.
Vi træner i hvert fald på livet løs - både alene og sammen med Hanne og Mette!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar