onsdag den 13. juli 2011

Ferie

Lørdag aften kom vi hjem fra en dejlig tur til Italien. Vi kørte hjemmefra sidste torsdag - aften kl. 21.00. Vi havde valgt at kører på det tidspunkt, af to årsager. For det første "gad" vi ikke ferietrafikken ned gennem Tyskland - og da vi havde Figaro med, ville vi ikke køre, hvor det var varmest!
Vi fortrød dog en lille smule - jeg havde været på arbejde torsdag og var træt, så på et tidspunkt, valgte vi at lægge os til at sove i bilen - ingen succes! man sover ikke godt i en bil der ikke er kæmpe stor!
Men vi fik da hvilet lidt, Figaro blev luftet og vi fik noget kaffe.
Tidligt fredag eftermiddag kom vi til vores "sovested" på vejen ned. Puha - jeg var rigtig træt og Figaro det sammen - heldigvis var Preben nogenlunde frisk - det var ham der kørte.
Efter en lur på et par timer, gik vi tur og fik noget at spise! Heldigvis måtte Figaro komme med ind i rest. - han var nu også meget nem, lagde sig bare pænt ind under bordet.
Vi gik tidligt i seng - jeg var i hvert fald ikke ordentlig udsovet og vi skulle tidligt op og videre til Italien.

Her sov vi på vejen ned. Et dejligt sted, hvor hunde var velkomne!

Jeg siger det med det samme, jeg er ikke en haj til at køre i bjerge. Jeg mener bestemt ikke at jeg lider af højdeskræk, men jeg kan ikke li´ bjergkørsel. Heldigvis var der autoværn og det var ikke sindsyge høje bjerge vi skulle igennem, men alligevel var jeg glad, da vi kom frem til "vores" sted. Glemte lige i min glæde, at vi også skulle tilbage igen!!!!!
Men smukt - det var det.
Billedet ovenover, er taget fra vores terrasse - udover søen.
Også fra terassen.

Huset hvor vi boede - oppe til højre!
Og en dejlig græsplæne, hvor jeg i ugens løb, fik trænet lidt hund! 

Her er Figaro ude og få kølet poterne i Riva del Garda!

Set fra terassen.

Selvom det ikke var en superfin sand strand, var der masser af bade muligheder!

Jeg ved ikke man kan se det, men indimellem badegæsterne, går der en svanemor og hendes 7 unger. De var fuldstændig ligeglade med alle menneskene - dejligt syn!


Da der ikke var stinkene varmt, var der masser af flotte blomster.
(kun 29g)

I Italien må der komme hunde med, stort set overalt, her køler Figaro sig lidt på klinke gulvet!
Og han var super nem at have med.

Et meget smukt hus, men flotte blomster og så lige mig der kigger på tøj (jeg købte ingenting)

Bagved hvor vi boede var der en skovsti - og selvom den ikke ser særlig stejl ud - så var den det altså!

Morgendis ud over Molina del Ledro!

At have hund med på ferie, er bestemt ikke noget problem, slet ikke når man må have hund med, alle steder. Og han var super nem at have med. Vi mødte rigtig mange hunde også hunde der kom helt hen i hovedet på ham og kun en gang sagde han grrrrr..... vi skulle forbi en stor hund, der stod bundet og den var ikke særlig venlig. Jeg fik ham over på den anden side, så han gik længst væk fra hunden og selvom halen var lige i vejret og pelsen strittede - knurrede han ikke.
Da vi skulle på færgen - på vejen hjem, var det rigtig mange mennesker og hunde med, her tog han også det hele i stiv pote - jeg er virkelig imponeret over ham.
Det eneste der var med ham - var, at han ikke sov i bilen - så han var træt, meget træt da vi kom hjem.

1 kommentar: