onsdag den 27. juli 2011

border collie dage!

I weekenden var der border collie classic - og dermed også klubmesterskab. Og jeg vil sige det med det samme - det var vådt, meget vådt og koldt. Jeg havde stort set det samme tøj på, som jeg have i nov. måned!
I den ende af banen hvor der blev løbet agility, var græsset smattet og jeg var da noget nervøs for, om hundene kunne blive på benene - det jeg så, så livsfarligt ud! Men jeg tror ikke der var nogen skader - heldigvis.
I "vores" ende, der hvor der var lydighed, var græsset noget pænere. Vi begyndte bagfra - det vil sige kl. 3 - kl. 2 - kl. 1 og så eliten - eliten plejer at begynde, så det var lidt underligt at vente til sidst - vi kom først "på" kl. 15.00!!!!
Vi lagde pænt ud - 8,5 i både dæk og sit. Han flytter desværre altid den ene pote, når jeg er på vej ind til ham - men OK!
Da vi gjorde klar til "start" og havde gået de to første skridt - lød der et skud! ÆV! Figaro er lidt skudræd - han gik væk fra mig - 2 skridt! Jeg fik ham tilbage og fik samlet ham op og vi fik 7 - hvis ikke han havde "forladt" mig, havde vi fået 9 - sagde Palle, det beviser, at vi efterhånden har en rigtig flot "fri ved fod". Som sædvanlig tog han ikke sitten i Z - det er efterhånden ved at blive en trend! Så nu er der kampagne på den - igen! Feltet er hans bedste øvelse og det giver høje point - 9.
Dum som jeg var, tog jeg ikke de store apporter og han kunne ikke se den, han gik efter den i midten - ÆV et 0 her. Han laver sine øvelser flot efterhånden - de ligge pænt på 8 - 8,5 og 9.
Hanne og Clooney var seje og dygtige og blev klubmestre - et meget stort tillykke.
Søndag skulle Figaro udstilles - Hanne var handler og hvor var de gode. Figaro fik "very good" - de ting jeg troede var i "vejen" med ham, blev slet ikke nævnt (jo! måske lige hans lidt lyse øjne) Men! at hans hale er for kort - den havde jeg ikke set komme! Men super flot beskrivelse - og TAK Hanne, for at løbe så flot med min hund!
Efter udstillingen satte vi os til at se HTM, men vi var trætte og det var koldt, så vi kørte hjem - og sov!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar