søndag den 15. maj 2011

Figaro og prøver!

I sidste weekend var vi til prøver begge dage. Den ene var noget værre skidt, den anden meget bedre! Figaro har ikke nogen fantastisk psyke, han er ikke - sådan nervøs - men usikker! derfor gør han det også altid bedre 2. dagen (hvis der altså er en prøve over 2 dage) - 2. dagen har han fundet ud af, at han hverken blive mishandlet el. slået ihjel.
I fællessit om lørdagen, vender han sig næsten helt om - søndag får han 10. Stort set det samme i dækken! Lørdagens fri ved fod - han er slet ikke med - stopper næsten op, da vi kommer hen til ringsiden, ind til ringen ved siden af. Søndag er noget bedre!
Det eneste han virkelig "klokker" i om søndagen, er at han ikke vil tage spring apporten - den lander i noget der ligner rævelort!
I går var vi så til prøve igen og jeg prøvede noget nyt. Nu er han bare fræk, og det er helt fint med mig, hvis vi kan nå derhen, hvor han bare er ulydig - så er vi nået langt.
Jeg ved han kan alle øvelserne til ug med kryds og slange, han har fået 10 i alle øvelserne - bare ikke samme dag!
Sidste år, skulle han også igang igen efter vinterpausen, det samme gør sig åbenbart også gældende i år. Men det vigtigste for mig er ikke resultatet, det er at han syntes det er sjovt. Vi har igen drøm om store baner, jeg har hund fordi det er sjovt og hyggeligt - både at træne og være til prøve.
Og som man kan læse på facebook i mit indlæg, så er der fest når vi er til prøve. Det er simpelthen alle pengene værd!
Og nu er jeg så spændt på, om der er snart er en hundehvalp på vej til mig - det bliver så spændende - jeg glæder mig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar