fredag den 14. januar 2011

Så er vi igang!

Så er der endelig kommet gang i træningen igen! Selvom vejret unægtelig gør hvad det kan, for at ødelægge tilværelsen for os alle. Da hverken Figaro el. jeg ejer pigsko, går vi - mest mig - rundt og ligner en der har skidt i bukserne. Jeg er sindsygt bange for at falde. Jeg har nok skader i forvejen og Figaro skal ikke skades, skadet hunde har vi haft nok af! Men heldigvis findes der haller vi kan være i. Men det har også været en ufordring - da vejen ud til Herringsløse er meget lang og meget glat.
Her hvor jeg bor, er der rullende is. Vandet komme oppe fra (vi bor midt på en bakke) sejler forbi, fryser til is, så man ved aldrig hvor der er mest glat, da det ændre sig hele tiden.
Vi er igen begyndt til træning hos Christina - vi nørder videre med eliteklassen, og Christina er super dygtig til at "nørde" helt ned i de små detaljer!
Figaro har ændret sig meget det sidste sykke tid. Der er efterhånden mange øvelser der nu sidder "fast" og i Figaros verden betyder det, at han nu laver øvelserne med fart på. Den manglende træning og aktivering - på grund af sne, gør dog, at hans fri ved fod er lidt "hoppebold" - det går for langsomt. Men det er et luksus problem.
Jeg er begyndt på en kursus hos Hund og Træning der hedder "Konkurrenceforbedredelse og mentaltræning" - første gang var i går aftes. Super kursus og jeg er sikker på, at det nok skal hjælpe mig i de situationer, der kikser når vi er i en prøve!

Og så har vi fået en ny beboer - her på Svanevej 12 (og NEJ! det er ikke en ny hvalp) - men den sødeste Chip. Et egern med den flotteste hale! Han får nødder og hvis jeg glemmer ham, banker han på havedøren og siger "hva! dame, har du ikke glemt noget? Han er ikke bange for Figaro, hopper bare op på hegnet og kigger ned på ham.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar