lørdag den 18. december 2010

Året der gik!

Når et år er slut er det lidt sjovt, at gøre status! har man fået indfriet sine "ønsker"? el. hvad?

Job:
Min jobsituation var, i starten af året ikke "noget at råbe hurra over" - jeg havde, for flere år siden, søgt fleksjob, på grund af en dårlig ryg og et dårligt knæ. Jobbet som kok, er bestemt ikke jordens bedste job, når man har ondt flere steder i kroppen. Ansøgningen på fleksjob trak ud, fordi jeg i 2009 igen blev opereret i knæet, og man ville se, om det ikke kunne blive bare lidt bedre! Det kunne det desværre ikke og 1. okt. fik jeg bevilliget fleksjob - og ganske kort tid efter, fik jeg et job i en kantine. Og det er nok verdens bedste job! Jeg møder kl. 8.00 og har fri kl. 13.00 - fri fredag, lørdag og søndag. Ren luksus, når i mange år, har arbejdet - når alle andre havde fri. Mine kollegaer er super søde og jeg nyder, at have fri i weekenden.

Figaro:
Min helt store plan med ham i 2010 var, at gøre ham bedre i elite klassen og det "ønske" blev indfriet! I begyndelsen af året gik det knap så godt. Han virkede ikke som om han var "på" overhovedet! Han skulle holde øje med alt det, der forgik uden for ringen. Var der en anden hund for tæt på, ville han ikke arbejde, men blev "lille". Han kunne alle øvelserne til UG  når vi trænede - men i en prøve situation - gik han ned. Og jeg må indrømme, at jeg på et tidspunk var ved at opgive, for det fungerede slet ikke. Så er det jo rart, at man kender nogen, der kan sparke en lidt bagi, og få motivationen tilbage! Og det har hjulpet! Vi er nu i den situation, at - vi er ved at være der! Sidste prøve var rigtig god, kun en enkelt lille næseprøve kiksede! Han tog den forkerte, smed den og tog den rigtige. Men tager hunden den forkerte næseprøve op - giver det et 0, og et 0 dur ikke i elite klassen. Erling - der var dommer - var meget overrasket over, hvor meget bedre han var blevet og vi fik præmien for "en særlig god indsats! Jubiiiiiiiiii, tak for det, rart når andre også kan se, at det bliver bedre! Vi vil i 2011 igen gå til træning - hos Christina, og jeg glæder mig!

Ny hvalp:
Jeps! nu er jeg ved at være klar, og jeg glæder mig til, at begynde med en lille ny! Men jeg skal finde ham først. Jeg kigger og leder - mange steder, og som det ser ud lige nu, kan det blive hvad som helst! I jan. 2011 tager Hanne og jeg på togt til Sverige! Vi skal kigge på nogle forskellige kenneler - jeg vil gerne se og rører ved forældre dyrene. Men det kan sagtens være, at det slet ikke bliver Sverige den skal komme fra, lad os nu se, det kan være, at der lige pludselig kommer noget i DK.

Strauss:
Min helt store sorg i 2010. Hvor ville jeg ønske, at jeg havde fået lidt flere år, sammen med ham. Min "gamle" plan var, at jeg i 2012 skulle have en ny hvalp og Strauss skulle hjælpe mig med, at "opdrage" den. Jeg havde satset på, at Strauss skulle ud i A-klassen i DcH - sidst på året, jeg havde endda skiftet fra DcH Holbæk til DcH Odsherred, fordi de kunne tilbyder en bedre A-træning. De eftersøgninger vi fik lavet, gik super godt og han var blevet - nogenlunde - til spor. Tak til mine "gl." hundevenner for trofast at stille op, når vi lige havde de - gode dage!
Jeg savner stadig min Strutte rigtig meget, jeg får aldrig en hund igen, der er så meget min. Jeg kommer aldrig til at tænke på ham, uden at tårene presser på.

Og så vil jeg gerne ønske alle en rigtig glædelig jul. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar