tirsdag den 21. august 2012

Klubmesterskab.

I lørdags havde border collie klubben - klubmesterskab i stinkende varme. det er selvfølgelig fint, at det er tørvejr og lunt, men det her, var altså for varmt efter min smag.
Eliteklassen skulle på efter frokost - puha, men til alles store overraskelse syntes hundene ikke at lide lige så meget som os.
Mit mål med prøven var faktisk bare, at få Figaro lidt i godt humør på banen, da der var et par uheldige episoder sidste weekend i Ølstykke. Ikke at der skete noget, Figaro forlod bare banen i utryk tilstand, mens jeg stod bag teltet - til fællessit. Der er ikke de store logiske forklaringer på det, han hang bare meget med hovedet og luskede lige så stille ud. Og så bliver man disket!!!!!!!!
Jeg havde på forhånd aftalt med Palle, at jeg kunne stoppe prøven, få kastet legetøj ind og så lege igennem resten af prøven (det var et klubmesterskab og ikke en int. prøve, så der er lidt længere line)
Men det blev ikke nødvendigt - han gik fint, at jeg så ikke kan læse, er jo ikke Figaros problem!!!!!
Helle og Pepsi blev fortjent klubmester - stort tillykke med det.
Klubmesterskabet er altid hyggeligt, der er ikke de store nerver - som oftest er til de int. prøver og vi hygger på tværs af ringene.
Der er også altid for sjov prøver og en af dem er "den gyldne apport" - den blev vundet af Frida. Frida er meget tæt på 16 år, hun er døv, men hun hygger sig. Det var så flot, at hun kom med alt, hvad der blev kastet ud, stort tillykke til Janne og Frida.
I næste weekend er der DM - noget jeg har været udtaget til længe, jeg har også betalt, men jeg har valgt at trække mig (og Figaro) Han er bare meget bedre indendørs og virker ikke nær så glad, når vi er ude, så jeg vil ikke byde ham en lidt krævende tur og prøve.
Vi venter og kommer først til prøve, næste gang der er en indendørs - i Sorø den 25. nov.

1 kommentar:

  1. Tak for rosen. Jeg er så glad for at det endelig lykkedes Frida at vinde Den Gyldne Apport. Hun har jo nok ikke flere chancer med den alder. Men det er så dejligt at se at hun stadig synes det er sjovt.

    SvarSlet