søndag den 7. november 2010

Årets hund i Herning.

I morges, el. rettere i nat, da mit væggeur ringede kl. 03.30, overvejede jeg virkelig om jeg gad, det var mørkt, det var koldt og det var regnvejr! Heldigvis havde jeg en aftale med Lone, så det var bare med at komme afsted. Vi skulle mødes kl. 05.00 - for at nå Herning til kl. 09.00.
Vi nåede Herning kl. 07.45 - så vi havde god til til at, få luftet hunde og finde hallen vi skulle være i, tisse og drikke kaffe.
Kl. 09.00 blev vi kaldt i ringen, Marianne Jensen var dommer og Erling Olsen prøveleder. Vi viste der ville komme en "overraskelse" - og den fik vi så her. Det "normale" program var vendt om, så fri ved fod, var 2. sidste øvelse - den ligge "normalt" først. Sidste øvelse var fællessit.
Vi lagde ud med en fællesdæk. Den plejer ikke at være et problem for os, det var den heller ikke her. Figaro lå endda helt ned med hovedet, da jeg kom tilbage - vi fik 10.
Første øvelse i ringen var spring apport - plejer heller ikke at være et problem - det var det heller ikke her, udover lidt manglede fart. Gulvtæppet var glat, så mange af hundene sænkede farten en hel del, hvilke gav en del fratræk i pointene - 8,5.
Næseprøve - snuser lidt kraftigt på en anden, kommer med den rigtige - 6,5
Fjernkontrol - som vi har "bøvlet" så meget med - 7,5 (en x kom. i stå)
Udlagt apport - fin øvelse og 8.5 (lidt tyg i apporten)
Indkald med stå og dæk - hm............. fin stå, men ingen dæk!!!!
Feltet - super flot - 8 mangler lidt fart.
Firkanten - vi har trænet og trænet og trænet på sit, den tog han så 2 x (smil)
Alt i alt en super flot prøve, og jeg er rigtig glad for, at Figaro ikke længere virker usikker i ringen. Vi fik rigtig meget ros - dejligt!
Vi blev "Årets hund nr. 8" - og det er jeg stolt af, især i det selskab. Hvad vi blev på dagen, vides ikke.
Nu skal Figaro have en fridag i morgen!!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar