lørdag den 2. oktober 2010

Bl. nyt!

Det er sørme længe siden jeg har skrevet noget her, så det bliver lidt blandet! Figaro og jeg har været til prøve i Albertslund - desværre er han igen begyndt, at lægge sig ned i fælles sit - han gjorde det begge dage. Det er altså ikke fedt, at lægge ud med et 0 - så ved man godt, at resten af dagen kun er træning!
Vi bøvler også med sit i firkanten - jeg glæder mig så meget til 1. jan.
Men vi har så heldigvis fået styr på noget andet, nemlig stillings skift. Han har meget, meget længe været som limet til græsset. Men når man nu er lidt utryk, så er det bedste middel - at blive liggende! Jeg har simpelthen trænet det alle steder - i Roskilde foran Kvickly, midt på torvet, til træning og sammen med dygtige hundefolk - og JEPS! han tog alle skiftene - dog kom han lidt frem, men det kan vi rette.  

Her er telte skoven i Albertslund.

Lone og jeg havde tæpper med, det var ski..... koldt.


Hanne og jeg har også holdt vores kursus i begynder lydighed. Vi fik 2 afbud dagen før, så der blev rigtig meget tid, til dem der var der. Det var en blandet forsamling. 1 lille hvalp på 3 mdr. - hund og ejer kom helt fra Lolland. 1 lidt større hvalp, hvor ejeren havde rigtig meget styr på det hele.  Et par stykker der skulle have en del hjælp og så Messi. Jeg viste med det samme, at jeg kunne genkende noget, jeg kunne bare ikke finde ud af hvad! Efter et par timer spurgte jeg ejeren hvem der var far til Messi? OG JA selvfølgelig!!!  Joey  (Figaros far). Messi var en super skøn hund, som jeg kunne ha` taget med hjem med det samme.

Der blev snakket meget.

Skønne Messi.

Hanne og jeg havde sat telte op, de blev hurtigt fyldt med hunde, stole, bure, madpakker osv.


I dag har vi været af sted til vores første indedørs fællestræning. Set i bagspejlet af sidste vinter, har vi i år valgt, at booke Herringløse agility center - hele vinteren. En stor dejlig lys hal, med en masse plads til lange udløb til feltet og indkald. Godt nok er det ikke en billig fornøjelse, men en god beslutning. Vi var der ikke allesammen i dag, alligevel overskred vi tiden med ½ time. Det er utrolig så hurtig 2 timer går, når man laver noget sjovt (der skal jo også være tid til en lille kaffepause) 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar